Tuesday, 17 July 2018
Latest news
Main » Supporting magazine paid $30000 to doorman over rumour he fathered love child

Supporting magazine paid $30000 to doorman over rumour he fathered love child

13 April 2018
Supporting magazine paid $30000 to doorman over rumour he fathered love child

The ex-doorman of one of President Donald Trump's many New York City properties was paid a considerable sum of money not to disclose that the POTUS might have fathered a love child with a former employee.

The tabloid's owner, David Pecker, is a close friend of Trump's and the nationally circulated paper frequently published wild stories attacking Trump's opponents and enemies during the 2016 campaign.

(AMI) told The New Yorker's Ronan Farrow that the company paid $30,000 to Dino Sajudin, a former doorman at Trump Tower.

Sajudin got $30,000 in exchange for signing over the rights, "in perpetuity", to a rumor he'd heard about Trump's sex life - that the president had fathered a child with an employee at Trump World Tower, a skyscraper he owns near the United Nations.

Sajudin agreed to give AMI exclusive rights to his story for the payment and he was subject to a $1 million penalty if he violated the terms of the contract.

The National Enquirer never ran the story, effectively keeping the rumor quiet. However, he added that sadly, there was no truth to the rumor relayed by Sajudin.

"Today I awoke to learn that a confidential agreement that I had with AMI (The National Inquirer) with regard to a story about President Trump was leaked to the press", Sajudin statement's to CNN read. "I think the public should know that".

The unnamed woman in question for her part has denied that story and stated that it just isn't true (we've heard that before). Trump has denied their accusations, either directly or through spokespersons.

But four longtime staffers told the AP they were ordered by top editors to stop reporting on the story - which they described as promising. "That's the bombshell claim of a disaffected former Trump staffer who is peddling the allegation to various media outlets, including The National Enquirer, a sister publication of RadarOnline.com". Regardless of the veracity of Sajudin's claims, legal experts said that A.M.I.'s payment to Sajudin is significant because it establishes the company's pattern of buying and burying stories that could be damaging to Trump during the Presidential campaign. The company only released Sajudin from his contract after the 2016 election amid inquiries from the Journal about the payment.

The AP has not been able to confirm the rumor and did not name the woman, who said the story was "all fake".

Federal investigators are now probing the tabloid's activities during the election, to learn whether the tabloid was actually acting as an arm of the Trump campaign, according to a Wednesday report by the New York Times.

The FBI on Monday, acting on a referral from Special Counsel Robert Mueller, raided Cohen's hotel room, office, and NY residence in search of documents related to both Daniels' and McDougal's payments. The two are reported to have been in contact over another "hush" payment made by the National Enquirer - to former Playboy Playmate Karen McDougal who, like Stormy Daniels, says that she had a sexual relationship with Trump.